fredag 18 januari 2019

Veckobrev v,4 (21.01-25.01 )

Hej!


Som eleverna säkert har berättat så skadade jag min svanskota rejält när jag åkte i pulkabacken förra veckans gymnastiklektion. Därför var jag hemma fre-tis och Marika Andersson var min vikarie.


Klassföräldrarna, Linda ( Stellas mamma ), Corinne (Leo B.s mamma ) ordnar klasskväll nu på måndag 21.01 från kl: 18.30 i Sunesbacken i Hellestorp. Den som vill kan ta med lite varm fika för att värma sig mellan åken.  Hoppas att alla har möjlighet att komma, välkomna!


Sv – vi fortsätter arbeta med månaderna.  Veckoläsläxa till fredag. Läsprotokollet ifyllt av en vuxen till fredagen.


Eng åk 4 – ord skriftligt till tisdag. Orden finns inklistrade i elevernas häften. Eng-prov fredag 1 februari v.5 kap.6-9, se papper i häftet.


Ma åk 3 – prov på torsdag.


Ma åk 4 – prov på det blåa/divisions området  på fredag.


Gy – vi simmar på måndag på Mariebad. Simkläder och handduk med. Om man vill får man gärna ta med tex. en frukt och äta på hemvägen. Ingen gy. på torsdag.


Oä – vi läser om bronsåldern.


Påminner om att eleverna ska ha med sina betyg  med underskrift och visa till mig.


 


Trevlig helg och vecka
Josephine


Läxor:
Till mån: Simma, Klasskväll
Till tis:Bibba, Åk 4 eng - ord skriftligt
Till ons: Eng, Ma
Till tor: Ma.prov åk 3- multiplikation med uppställning
Till fre: Veckoläsläxa, Ma.prov åk 4 - division





Kl.
Måndag
Tisdag
Onsdag
Torsdag
Fredag
8.30-9.15
       Sv
    Sl
 
      Sv
   Ma
9.30-10.15
       Ma
   Sl
 Kiva
     Ma
 
10.15-11.00
      
    Eng
    Eng
    Bk
 
12.00-12.45
      Simma
    Mu
    Ma
    Sv
 Planera/Sv
13.00-13.45
      Simma
    Bibba
 
   
   
 
 
14.00-14.45
 
 
 
    Bk